środa, 8 września 2010

Przewodnik kinomana: Elizabeth R




Premiera: 1971r.
Obsada: Glenda Jackson (Elżbieta I), Robert Hardy ( Robert Dudley), Ronald Hines ( William Cecil), Stephen Murray ( Walsingham), Daphne Slater (Maria I).

Znakomity serial produkcji BBC przedstawiający panowanie Elżbiety I. Zrealizowany z dbałością o wierność historyczną wyróżnia się wybitnym aktorstwem, z Glendą Jackson na czele. Jej interpretacja zyskała miano legendarnej, stanowiąc punkt odniesienia dla kolejnych aktorek wcielających się w rolę angielskiej monarchini.
Zaryzykuję stwierdzenie,że ten skromny wizualnie serial stanowi jak dotąd najlepszy , najbardziej wnikliwy i kompleksowy portret Elżbiety. Bezbłędnie wypunktowano rysy jej charakteru, wyeksponowano władczość i wielkość ,nie kryjąc słabości.
Mam do tej produkcji sentyment, gdyż jest ona w pewien sposób "odpowiedzialna" za moje zainteresowanie epoką Tudorów. Obejrzałam ją po raz pierwszy , gdy miałam około 12 lat i pomimo zawiłości historycznych, o których miałam wtedy bardzo mgliste pojęcie, momentalnie dałam się porwać atmosferze filmu. Żałuję tylko,że to wartościowe dzieło nie doczekało się w Polsce wydania Dvd.







Plusy: Glenda Jackson, rzetelnie przedstawione wydarzenia historyczne, wspaniałe kostiumy inspirowane portretami Elżbiety
Minusy: teatralna stylistyka

1 komentarz:

  1. Mano partneris ir aš stengiausi kūdikiui daugiau nei septynerius metus. Mėginome vaisingumo kliniką jau keletą metų, kol kažkas pasakė man susisiekti su tokiu galingumu pavadintu "Agbazara Temple", kuris padėtų man gauti prenantą. Ir aš "Mes labai džiaugiamės, kad mes susisiekėme su DR.AGBAZARA, nes jo nėštumo burtai mus įtvirtino, ir aš nuoširdžiai jį tikiu, ir jo įgaliojimai tikrai mums padėjo, aš esu dėkingas už visus, kuriuos jis padarė. Susisiekite su juo el. paštu: ( agbazara@gmail.com ) arba ( WHATSAPP; +2348104102662 ), jei bandysite gauti vaiko, jis turi įgaliojimus tai padaryti.

    OdpowiedzUsuń